Metoda na start

Termin METODA pochodzi z greckiego słowa methodos, co znaczy droga, sposób badania, systematycznie stosowany sposób postępowania prowadzący do założonego wyniku. Metody prowadzenia zajęć odnoszą się do sposobów pracy z dziećmi. Są one odmienne od metod szkolnych, które służą prowokowaniu do działania, rozbudzaniu zaciekawienia i zainteresowania dziecka, uruchamianiu spontanicznej i swobodnej aktywności własnej.

Narodziny dziecka są wielkim wydarzeniem dla każdego z rodziców. Marzysz, aby Twoje dziecko chłonęło nową wiedzę bez wysiłku, odważnie pokonywało trudności, chętniej zdobywało nowe umiejętności – odnosiło sukcesy w szkole i poza nią ...

Od samego początku chcemy zapewnić dzieciom to, co najlepsze. W miarę ich dorastania, widzimy jak się rozwijają, ale również dostrzegamy to, co sprawia im kłopot. Tak miło pochwalić się osiągnięciami swojej pociechy! Rzeczywistość jest jednak inna ... wracacie z pracy zmęczeni, przepracowani, brakuje Wam czasu dla najbliższych...??? Te zajęcia stworzyliśmy z myślą o Was – rodzicach, którzy chcą dać coś więcej swojemu dziecku niż nauka w szkole. Stworzyliśmy je dlatego, bo rozumiemy, że chcecie mieć możliwość wyboru miejsca, w którym Wasze dziecko będzie miało szansę na pełniejszy rozwój. Szkoła uczy wielu rzeczy, ale niestety nie zawsze ma czas na rozwijanie wszystkich zdolności dziecka. Uczenie za pomocą zabawy to niezastąpiony sposób na szybkie przyswajanie wiedzy. Nabyte umiejętności można jak najbardziej wykorzystać podczas lekcji w szkole.

Pracujemy przy pomocy całego wachlarza innowacyjnych, niepowtarzalnych metod, przygotowujących dziecko do podjęcia nauki w zerówce i klasie pierwszej oraz doskonalimy zdobytą już wiedzę trakcie kursu „Metoda na Szkołę” przygotowanym dla dzieci w wieku 8-10 lat. Pracujemy indywidualnymi metodami wypracowanymi przez lata naszej pracy. Mądre podejście i spora doza cierpliwości, a także nauka przez zabawę – to skuteczne sposoby, aby zachęcić. Wasze dziecko do zdobywania wiedzy.

Metoda na start

Skupiamy się na rozwijaniu i wykorzystaniu:

  • umiejętności manualnych i grafomotorycznych,
  • twórczego myślenia,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zdolności analitycznego myślenia,
  • spostrzegawczości,
  • wytrwałość w dążeniu do celu,
  • pracy z wykorzystaniem programów multimedialnych,
  • kinezjologii edukacyjnej w prostych ćwiczeniach fizycznych,
  • doskonaleniu zaburzonych funkcji poznawczych,
  • technik relaksacyjnych,
  • rozwijaniu i wzbogacaniu słownictwa,
  • ćwiczeń ułatwiających naukę czytania m.in.: Pusy, Metoda Dobrego Startu,
  • ćwiczeń koncentracji uwagi,
  • ćwiczeń funkcji słuchowej.


Materiały:

W trakcie zajęć każdy uczestnik otrzyma zestawy ćwiczeń i i skrót najważniejszych informacji.


W trakcie zajęć wykorzystujemy m.in.:

  • Metodę Dobrego Startu, która wykorzystuje rytm, muzykę, obrazy i ruch do wspierania rozwoju dziecka. Bazuje na uczeniu się przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów. Dodatkowo metoda ma pozytywny wpływ na umiejętności rozwijające się intensywnie w dzieciństwie: kształtowanie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni oraz motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.
  • Programy multimedialne – każdy uczestnik ma na zajęciach do dyspozycji tablet.
  • Zajęcia manualne i ćwiczenia grafomotoryczne, przygotowujące dzieci do opanowania umiejętności pisania, która jest podstawowym zadaniem na czas nauki w edukacji przedszkolnej i pierwszych klasach szkoły podstawowej.
  • Techniki relaksacyjne - możemy to osiągnąć poprzez gry, aby dzieci podczas zabawy mogły rozwijać swoje zasoby umysłowe i umiejętności niezbędne do życia we współczesnym świecie.
  • Różne techniki nauki czytania, które mogą być naprawdę fascynującą przygodą, o ile tylko pokażemy dziecku, ile radości przynosi budowanie wyrazów z liter, składanie wyrazów w zdania, nie mówiąc już o czytaniu książeczek, opowiadań, wierszy czy bajek.
  • Elementy kinezjologii edukacyjnej - prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego z nas. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań ,czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Kinezjologia edukacyjna staje się coraz bardziej popularna w terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania.


Efektem pracy będzie:

  • rozwój dziecka ukierunkowany na jego sukces,
  • uświadomienie dziecku jego potencjału twórczego,
  • uzupełnienie deficytów,
  • wdrożenie do systematycznej i samodzielnej pracy,
  • rozwijanie i budowa zasobów dziecka,
  • większa samodzielność dzieci,
  • postępy w rozwoju małej i dużej motoryki.


W trakcie treningu dzieci pracują z wykorzystaniem różnych metod i technik w tym multimedialnych, które wpływają na atrakcyjność zajęć. Możemy, zatem powiedzieć, że uczymy się uczyć, ponieważ „Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia radość” (Peter Klein).


  • Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, trwają 55 minut.
  • Czas trwania: 6 miesięcy. Zajęcia obejmują ćwiczenia relaksacyjne, poprawiające koncentrację uwagi, wspomagające wszechstronny i harmonijny rozwoju dziecka, a także ćwiczenia budujące kompetencje językowe i komunikacyjne.
  • Istnieje możliwość rozszerzenia poznanych metod i ćwiczeń w kolejnym okresie nauki.
  • Zajęcia przeprowadzane są w małych grupach 3-5 osobowych w wieku 5-7 lat.
  • Istnieje możliwość przeprowadzenia zajęć indywidualnych.


Zajęcia mogą odbywać się w Gdyni, Gniewowie lub Bolszewie od poniedziałku do piątku.